Jak zhubnout psa?

07.03.2009 22:18

Protože jsem v poslední době pocítila,jaké to je mít doma psa s nadváhou a vymýšlela spoustu tipů zdravého hubnutí,napadlo mě napsat o tom článek.Sice možná informace,které si zde přečtete pro Vás nebudou novinkou,ale třeba to pro někoho bude dobrou inspirací...

S Betynkou jsme teď měsíc nemohly sportovat - běhat agility,házet disky atd...- a proto Bínka začala přibírat,vlastně už to mělo počátek mnohem dřív,protože byly Vánoce a neuhlídala jsem jídlo,tak se přejedla apod.To ještě bylo celkem v normě,pak ale přišlo období,kdy jsem měla problém jí ve stoje nahmatat žebra,no a protože jsem viděla plno odstrašujících případů a řekla jsem si,že tak Bína nikdy nedopadne,rozhodla jsem se s tím něco dělat.

Samozřejmě,že pokud je pejsek zvyklý mít dlouhodobě určitou váhu a najednou za krátkou dobu hodně přibere,začne mu to vadit v pohybu a tím pádem i kondice pokulhává.Např. Betka se často zadýchávala,byla rychleji unavená atd...Majiteli se pak naskýtá spousta možností,někdo preferuje diety,někdo větší zátěž,někdo to zase neřeší a počká si až zase bude moct cvičit,jenže nadváha má u psů stejně jako u lidí velké množství nepříjemných následků,nejvíce tím asi trpí klouby a srdce,což rozhodně není ideální.

Nesouhlasím s tím,že by měl pejsek držet nějakou drastickou dietu a sedět pořád doma na zadku,a proto,když už jsem byla schopná ujít větší vzdálenost,začala jsem s naší ,,dietní kúrou''.Sice už jsem si uvědomila,že při sportu pejsek shodí nejvíc,a taky jsem si byla vědoma toho,že jakmile se Bína dostane znovu do normálního sportovního života na který je zvyklá,že automaticky bude mít její normální váhu,ale bohužel zatím nikdo neví za jak dlouho to bude a nadváha není žádná sranda,tak jsem to prostě začala řešit.Zjednodušeně řečeno jsem skombinovala všechno,co se mi zdálo přípustně dohromady.

1.Na procházkách denně trávíme 3-4 hodiny.Ale důležité určitě je ne jak dlouho venku se psem jste,ale kolik toho ujdete,respektive,kolik toho naběhá pes.A proto je lepší jít na hodinovou procházku a ujít 4km než strávit 2 hodiny na jedné louce,když se pes jen tak fláká,sedí,leží,kouká atd:0):0)

2.Co se týče jídla,tak rozhodně si NEmyslím,že podávat pejskovi mini dávky,je nejlepší.Na doporočení známých jsem Bíně začala vařit.Musí to být něco,čím si pejsek naplní žaludek - tzn.že můžete podat vetší dávku - ale přitom nepřibere.Tím chci poukázat na některé pejsky typu Bína,kteří chytají tzv. žravky,kdy když mají hlad,tak hledají všemožné sajrajty,jenom aby něco snědly.Ale zase si nemyslete,že bych ji někdy trápila hladem nebo něco podobného,to určitě ne,jen chytá nálady,kdy sní i slupku od pomeranče a nedá se od ní odvolat:0)Začala jsem tedy vařit rýži se zeleninou,je to dietní jídlo a můžu jí tím naplnit celou misku,takže se zaplní žaludek,a přesto nepřibere.Stejně tak doporučuji syrové maso,nudle s nastrouhanou mrkví apod.

Když tohle spojíte dohromady a budete si dávat pozor,aby Váš pejsek nezbaštil ještě něco navíc,mělo by to určitě pomoct.Myslím si ale,že jedno bez druhého se neobejde,ale posuďte samy.

A teď mě napadá ještě dodatek,protože z vlastní zkušenosti vím,že až má pejsek normální váhu,mi kolikrát není známo jestli mám znova nasadit stravu jako předtím,ve stejném složení a stejných dávkách nebo jestli mám pokračovat v dietní stravě.Řešení je v podstatě individuální,protože je každý pejsek úplně jiný.Ale určitě pejskovi nemůžete,hned jak bude vážit tak jak má,nasolit normální dávku,jestliže je pořád bez aktivit.

Nejlepší je podle mě pořád krmit tou dietní stravou-rýže,nudle,syrové maso apod.-a akorát přidávat dávky,podle toho,co s Vaším pesem zrovna děláte.Např. když jdete na celodenní výlet,můžete pejskovi večer(pokud už má optimální váhu) do věčěře něco přihodit,třeba kus pečeného masa nebo jenom ,,zobjemnit" dávku:0)

Jakmile se Váš pejsek dostane znovu do normálního režimu,doporučuji nasadit zase zpátky normální dávku i složení na které je pejsek zvyklý,protože plně zaměstnanému psovi rýže se zeleninou asi moc stačit nebude.

 

 

—————

Zpět


Kontakt

Lucka Rutarová a Bína


 

Za peníze si možná koupíš dobrého psa,ale nekoupíš si za ně zavrtění jeho ocasu.